poniedziałek, 25 marca 2013

reticule, czyli woreczek na serce :)

Miały być zdjęcia "na Jane Eyre"... Niestety, zaskoczył nas mróz i śnieg, więc sesja przeniesiona na późniejszy, nieokreślony, CIEPŁY termin. Może zresztą do tego czasu sukienka doczeka się peleryny i kapelusza.

Postanowiłam zamiast tego zabrać się w końcu za coś - najlepiej coś małego, ponieważ aktualnie biorę udział w bardzo rygorystycznym programie oszczędnościowym pod tytułem "Mamo, tato, kupcie mi nową lustrzankę! - Dobrze, ale uzbieraj połowę ceny". Zebrałam więc wszystkie fanty dostępne w domu i stwierdziłam, że właściwie jest ich wystarczająco dużo na skonstruowanie małej reticule - czyli regencyjnej torebeczki. 

Znalazłam darmowy wykrój jakiejś przemiłej pani, ale doszłam do wniosku, że moje mistrzowskie umiejętności krawieckie pozwolą mi na ogarnięcie tego samemu. I tak powstała moja reticule, kształtem przypominająca ludzkie serce - dlatego też została ochrzczona "torebeczką na serce" przez rozbawioną familię.

Torebka jest nieskończona - ozdobiłam na razie tylko jedną "ściankę", szwy czekają na obszycie pomarańczową muliną, mam też nadzieję zdobyć gdzieś podłużny frędzel i przytwierdzić go u dołu. Koralikowe wzory nie są zbyt wyrafinowane, ale chyba nigdy nie będę dobra w takich drobnych rzeczach ;)











Zastanawiacie się pewnie, dlaczego wybrałam taki dziwny kolor... Dlatego, że ten materiał akurat miałam pod ręką :D Ponadto pasuje do mojej "regencyjnej", pożal się Boże, sukienki, którą właśnie usiłuję poprawić, a którą możecie zobaczyć poniżej: 



Zdjęcie z Balu Szkockiego, na którym bawiłam się jakiś czas temu (styczeń?) Chwilowo sukienka przechodzi skomplikowany proces podwyższania talii...


13 komentarzy:

  1. Ubieglas mnie, moja torebka obecnie jest rozczlonkowana, ja rzucilam sie na gleboka wode, mam rowniez podszewke xp i wybralam ksztalt kieszeni od dzinsow ;) fredzla zrobisz sama! Mulina, wosk, odrobina cierpliwosci ;)
    Ja tez nie mam serca do zdobien, reka sie narobi juz w trakcie szcia samej sukni, bo nie uzywam maaszyny ;)
    Kupilam ostatnio material na spodnice z turniura xp szukaj na allegro !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daruj :D To zemsta za bonnet! :D Żartuję oczywiście. Właśnie widziałam kiedyś poradnik, jak zrobić własne frędzle, ale łatwiej (i ładniej, w moim przypadku) będzie chyba, jak zainwestuję w jakiś. Ale zaintrygowałaś mnie tą tiurniurą! :O Zabierasz się za nią niedługo? I masz w planie samą spódnicę, czy też górę? :)

      Usuń
    2. Planach mam pelen kostium z 1880 roku, z bielizna wlacznie i to od niej zaczne ;) ale najpierw ostatni element stroju regencyjnego, spencer ;) i prawdopodbnie poprawianie stays ;)

      Usuń
    3. Łaaaał, no to szaleństwo! Sama skombinujesz wykroje? ;) aha i jaki kolor kupionego materiału? :D

      Usuń
    4. Sama,manekin jest nastepny ezastąpiony;) a material bialy w fuksjowo soczysto zielony wzor kwiatkow . Ale w formie bukiecikow;) bedzie gimnastyka, bo material jest waski i bardzo dlugi, trzeba bedzie drapowac ;)

      Usuń
    5. Ech, zazdroszczę ci go strasznie... To mój następny cel po tym nieszczęsnym aparacie, przez który muszę teraz mocno zaciskać pasa :P Materiał brzmi bardzo ciekawie! Wyobrażałam sobie bardziej jakąś gładką śliwkę, a tu proszę! :)

      Usuń
    6. Wrzucę zdjęcia, jak się trochę rozpogodzi niebo i będę w stanie jako takie zdjęcia zrobić ;) Poki co musze przewalczyć to ,co zalega w pudłach materiałów - no i turniurę uszyć! bez niej ciężko ;p

      Usuń
    7. Już się nie mogę doczekać efektów! ;) 1880 to była moja ulubiona dekada, od kiedy przerabialiśmy w szkole "Godzinę pąsowej róży" :D

      Usuń
    8. Ja ją uwielbiam po obejrzeniu drugiej cześci przeminęło z wiatrem ;p

      Usuń
  2. Coś pieknego:)) Masz talent!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie przesadzajmy, do "pięknego" temu czemuś daleko ;) Ale dziękuję, bardzo mi miło!

      Usuń
  3. Woreczek jest uroczy. :)

    http://prism-of-fashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) W ogóle torebeczki w tamtych czasach były przeurocze :)

      Usuń